Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2012 18:46 - За България, киселото мляко и още нещо...
Автор: legenwait4itdary Категория: Забавление   
Прочетен: 2817 Коментари: 8 Гласове:
4

Последна промяна: 08.05.2012 18:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ахой!
Тъй като от доста време не съм ви занимавала с живота от нещата си, реших че днес е крайно време да го направя.  
Преди около месец аз,заедно с другото кифле,подвизаващо се тук и още една шайба се завърнахме от Италия.Прекрасна страна, с хубави хора , градове и девствена природа.
 Но бързам към темата,а тя е колко малко хора знаят нещо за нас като държава и нация.Стана ми откровено чудно,но после се замислих ...та ние сме една малка балканска страничка, на кого му пука за нас?! Във въпросния проект, причината поради която джиткахме до Италия, имаше участници от Литва, Полша,Унгария,Италия,Хърватска 2 групи и Турция... Имайки предвид какви отношения сме имали с Турция (ъхъ) и с Хърватска до някаква степен ,очаквах че поне те ще знаят за нашата мила родина нещо освен Бербатов или Стоичков...уви и това не знаеха. Единствено едно момиче от Хърватска ми каза,че знае ,че имаме вкусно кисело мляко и прекрасни рози...
 Смятах се и продължавам да се смятам за нормално момиче ,интелигентно, с познания в не малко области. Знам доста за останалите страни,но както и да е, Идеята ми беше ,че освен ,че не знаят нищо за България , не знаеха и  грам за другите страни...никоя група,нищо...
На мнение съм,че образователната ни система не е от най-добрите,но трябва да се отбележи,че поне общата ни култура беше дооста по-добра от тази на учениците, а за съжаление и на част от учителите, някоя от които не знаеха на какъв език в говорят в Бразилия,нооо подробности.
В тези евро проекти винаги се взимат най-дейните,можещи и кадърни ученици*минутка за реклама*. Та странно ми беше,че тези деца не знаеха и наполовина колкото нас. А училищата от Хърватска бяха елитни, едното беше частно...Е аз пък уча в държавно , и к"во ?! Пак знам къде се намира Швейцария, за разлика от тях, знам кога е започнала ВВС, за разлика от тях. Знам кога е завършила, знам много подробности , but that"s just me. 
Тук е ред да кажа,че ние в този проект се представихме най-добре...очаквано.
Да, тази статийка е предназначена да покаже,че не сме изметта на Европа, вярно явно хората не с еинтересуват от малките държавички като нашата...Но за сметка на това не знаят и наполовина ,колкото нас. Вярно във всяка страна има много специалисти по това и онова,но и в нашата не липсват, е ОК. Може да не сме най-добри във всичко, но аз си поех малко въздух и видях,че не трябва да се чувствам като смачканяк извън пределите на България,а да съм горда, с това което знам и мога.
 




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. magnoliya - Браво момиче! Продължавай в с...
09.05.2012 21:19
Браво момиче!
Продължавай в същия дух!
Прочетох постингите ти, 15 на брой. Харесаха ми разсъжденията на една девойка, която тепърва ще се гордее с това, което знае и може, а и няма да се срамува че е българка, независимо от това че повечето чужденци не знаят нищо за милата ни Родина.
Поздрави и дерзай!
цитирай
2. legenwait4itdary - :)
16.05.2012 08:26
Благодаря Ви.
цитирай
3. анонимен - браво
27.05.2012 16:02
радвам се, че има млади хора като теб...това е една надежда за мен...
цитирай
4. goran - Българите като индивидуалности сме много способни :)
29.05.2012 13:01
Лошото е, че сме забравили корените, културата и способностите си. Другия проблем е, че ни липсва сплотеност, единение и взаимопомощ.

В другите държави първо се учиш на себепознание и родолюбие, после учиш чисто практични и делнични знания, после учиш изкуства или техника и чак тогава стигаш до чуждите държави! Затова децата, тийнейджърите и първокурсниците в университетите на практика не знаят нищо за България. Чак после тези, който решат че им се учи, пътува или твори научават за нас.

Тази позиция на успелите държави никак, ама никак не е случайна - първо се учат на себепознание, труд и родолюбие и чак после ако им остане време и желание се занимават с всичко останало!

У нас повечето или философстват или си трайкат или се правят на тарикати или се продават в странство, за да станат тор на чужда нива/държава. Затова семействата и родината ни са на този хал!

Първо да запретнем ръкави и сами да си подредим дома, пък после да гледаме кой колко знае!
цитирай
5. legenwait4itdary - Дали?
29.05.2012 20:44
Далеч не съм съгласна,хора на по 18-19 години , че и учители да не знаят нищо,най-малко за Европа. Имайки предвид ,че работят по Европейски проекти, би трябва най-малкото да имаш общи познания.
Аз от това ,което видях , не разбрах те да се познават много добре, като нация. Специално за италианците говоря- моите знания за държавата им надминаваха техните,не на всички ,но на голяма част от тях.
Себепознание и родолюбия - добре,но невежество ...друго е.
цитирай
6. goran - Плам, никога не прави грешката да подценяваш другите хора!
29.05.2012 23:10
Няма как да знаеш повече от италианците за Италия ;)

За европейските проекти - за теб този проект може да е бил много важен, защото ти е позволил да пътуваш в Европа, но повечето европейци пътуват из континента от деца и далеч не отдават такова значение на тези за теб ГОЛЕМИ проекти. За тях това е поредното училищен експеримент и толкоз ;)

Много е хубаво да вярваш в способностите си, но още по-мъдро е да се учиш от чуждия опит и грешки, а не да мислиш, че ти си най знаещия и можещия на света ;)
цитирай
7. legenwait4itdary - ...
29.05.2012 23:42
Точно пък за историята им,мога да ти кажа,че докато им говорих,ми казаха,че тези неща дори и те не ги знаят.
Напротив,дори за тях не е поредния експеримент. Работата е там,че за тези проекти се дават изключително много пари и се вкарват ученици с изключително много знания, а аз бях потресена как и учители , и ученици не знаят някои основни неща.
И не не е за Мен ГОЛЯМ проект, той е голям за всички, не се вкарвам в някакви филми,как това е нещо велико- не е ,Само ни дават сертификати ,че сме си свършили работата. Това,че другите си пътуват и си гледат кефа не ми влиза в работата, аз съм си я свършила там - това ,което се иска от мен. Не съм отишла на само да зяпам катедрали, едва ли не.
ГОЛЕМИЯ за мен :D проект , всъщност е голям и за другите училища,но както и да е...
Мисълта ми е такава: не сме невежи, дори забелязвам,че общата култура и познанията на младите в България, надхвърлят тези на европейчетата.
Но кво ли знам аз.
цитирай
8. goran - Много е добре да сме знаещи и можещи - дано да сме такива. ;)
30.05.2012 12:43
Не знам за знанията, но за моженето за сега като държава не се справяме много добре. Италианците също не са много силен пример, но ако сме по-можещи от тях няма да е зле ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: legenwait4itdary
Категория: Забавление
Прочетен: 173666
Постинги: 58
Коментари: 82
Гласове: 79
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930